Κυριακή, 7 Σεπτεμβρίου 2008

No comments

Από εδώ:

Αφού γλίτωσε από λιοντάρια και ληστές, έχασε τη ζωή του σε ελληνικό δρόμο
Τραγικός θάνατος στη Νέα Ερυθραία για τον διάσημο βρετανό ποδηλάτη Ιαν Χίμπελ

Γύρισε με το ποδήλατο ολόκληρο τον πλανήτη. Διέσχισε ζούγκλες και άγριους ποταμούς. Ξέφυγε από ελέφαντες, λιοντάρια και ένοπλους ληστές. Εκανε όμως ένα λάθος. Ηρθε να κάνει ποδήλατο στην Ελλάδα. Και κατέληξε στο ΚΑΤ, νεκρός. Ο λόγος για τον Ιαν Χίμπελ , που έκανε το μοιραίο σφάλμα να... κάνει ποδήλατο στην Εθνική οδό Αθηνών- Λαμίας, όπου βρήκε τραγικό θάνατο όταν τον χτύπησε και τον εγκατέλειψε οδηγός που έκανε «κόντρες» με άλλο αυτοκίνητο. Το περιστατικό συνέβη στις 24 Αυγούστου στο ύψος της Νέας Ερυθραίας, με πρωταγωνιστές τον 74χρονο Βρετανό και έναν 32χρονο έλληνα οδηγό, που βρίσκεται πια στα χέρια της Αστυνομίας, αφού συνελήφθη και ομολόγησε την πράξη του. Ο αδικοχαμένος Ιαν Χίμπελ άφησε την τελευταία του πνοή λίγο μετά τη μεταφορά του στο ΚΑΤ.

Ο βρετανός ποδηλάτης, που καταγόταν από το Μπρίξχαμ του Ντέβον, διήνυσε από τη δεκαετία του 1960 περισσότερα από 400.000 χιλιόμετρα, ταξιδεύοντας στις πιο απομακρυσμένες και επικίνδυνες γωνιές του κόσμου. Η ποδηλατική του περιπέτεια ξεκίνησε το 1963, όταν ζήτησε από τον εργοδότη του διετή σπουδαστική άδεια και επέστρεψε δέκα χρόνια αργότερα, έχοντας γίνει ο πρώτος που ταξίδεψε με ποδήλατο από τη Γη του Πυρός ως την Αλάσκα. Συνολικά ταξίδεψε από τους πάγους της Ανταρκτικής στις ζούγκλες του Αμαζονίου και από τον Αρκτικό Κύκλο στα πιο απομακρυσμένα νησιά της Ινδονησίας. Ακόμη, έκανε την απόσταση Βρυξέλλες- Βλαδιβοστόκ με το πετάλι. Του άρεσε να φεύγει για ταξίδια μόνος και κάλυπτε τα έξοδά του αποταμιεύοντας τις λιγοστές του οικονομίες. Στα ταξίδια του έβρισκε στέγη και τροφή, όποτε αυτό ήταν εφικτό, ενώ είχε φιλοξενηθεί από τις περισσότερες μακρινές και νομαδικές φυλές των πέντε ηπείρων.

«Μου αρέσει να επισκέπτομαι πιο πνευματικά μέρη.Ηθελα να δοκιμάσω τις πρωτότυπες μπροστινές και πισινές θήκες μεταφοράς που σχεδίασα. Και έψαχνα ακόμη μία ευκαιρία να φωτογραφίσω το Περού,με λιγότερη ντροπή.Ηλπιζα να μη φοβηθώ ξανά αυτές τις γυναίκες με τα παράξενα καπέλα και τις περίεργες φούστες,που τόσο με είχαν τρομάξει την προηγούμενη φορά» έγραφε για να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους είχε ξεκινήσει ένα επικίνδυνο ταξίδι για το Περού στα τέλη του 1970. Ο Ιαν Χίμπελ προτιμούσε να ταξιδεύει υπό ιδιαίτερα ανώμαλες συνθήκες και κατάφερε να διασχίσει βάλτους, απότομους γκρεμούς, αλλά και την έρημο Σαχάρα. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του είχε δεχθεί επιθέσεις από ένοπλους ληστές, τροπικά μυρμήγκια, λιοντάρια και ελέφαντες.

Ο Χίμπελ απετέλεσε κατηγορία από μόνος του στη συνείδηση των ποδηλατών του κόσμου. Μάλιστα, με το βιβλίο του «Ιnto the Remote Ρlaces» ενθάρρυνε και ενέπνευσε αναρίθμητους να ακολουθήσουν το παράδειγμά του. Γι΄ αυτόν τον λόγο την περασμένη Πέμπτη ποδηλάτες απ΄ όλον τον πλανήτη αφιέρωσαν τις ιστοσελίδες τους στη μνήμη του.

7 σχόλια:

laplace78 είπε...

to diabasa sthn efhmerida..e kala ,den perimena kati kaltyero apo thn etnhikh athinwn -lamias k tous odhgous ths..kalhsperes

gpapoul είπε...

Αν δεν κάνω λάθος, τα οχήματα χαμηλού κυβισμού (μοτοποδήλατα, αγροτικά μηχανήματα κλπ) πόσο δε μάλλον τα ποδήλατα και οι πεζοί, απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε κλειστούς αυτοκινητοδρόμους ταχείας κυκλοφορίας, αν δεν υπάρχει ειδική λωρίδα προστασίας. Το περιστατικό είναι τραγικό και σίγουρα οι δεκάδες νεκροί κάθε Σ/Κ, επιβεβαιώνουν την τραγική εικόνα των Ελλήνων οδηγών όμως το να πας να κάνεις ποδήλατο σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας δεν είναι και η καλύτερη επιλογή.

gpapoul είπε...

Για του λόγου το αληθές παραθέτω απόσπασμα του Κ.Ο.Κ.:


ΑΡΘΡΟ 29 : Κίνηση οχημάτων σε αυτοκινητόδρομους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας και σήραγγες

1. Στους αυτοκινητόδρομους και στις οδούς ταχείας κυκλοφορίας, οι οποίες διακρίνονται από τις ειδικές πινακίδες σήμανσης και στις οδούς εισόδου και εξόδου εξ αυτών, απαγορεύεται η κυκλοφορία πεζών, εφίππων, ζώων, ποδηλάτων, ζωηλότων οχημάτων και γενικά οχημάτων τα οποία δεν κινούνται με κινητήρα, ως και μηχανοκίνητων οχημάτων τα οποία εξ υπολογισμού ή εκ κατασκευής ή εξ άλλης αιτίας δεν μπορούν να αναπτύξουν σε οριζόντια οδό ταχύτητα μεγαλύτερη των 50 χιλιομέτρων την ώρα.

ellie είπε...

καλώστο laplac-άκι!!!

@γιώργο: μπορεί να μην επιτρέπεται αλλά εγώ θα σταθώ στο απόσπασμα:
'όπου βρήκε τραγικό θάνατο όταν τον χτύπησε και τον εγκατέλειψε οδηγός που έκανε «κόντρες» με άλλο αυτοκίνητο'

τώρα θα μου πείς οι κόντρες δεν λέει κανένας κώδικας ότι είναι παράνομες κι ως γνωστόν στην ελλάδα:
ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΗΘΙΚΟ...
Καλημέρα!

NdN είπε...

Γεια σου Ελλη,

Κι όμως οι κόντρες εμπίπτουν στην επικινδυνη οδήγηση και είναι μέρος του ΚΟΚ.

Αλλά το ζήτημα είναι τοσο το ατύχημα όσο και η εγκαταλειψη. Οι ποδηλάτες στην Αγγλία τυγχάνουν πολύ μεγάλης προσοχής και επομένως έτσι οδηγούσε και ο Βρετανός. Αντίθετα στην Ελλάδα οι ποδηλάτες θεωρούνεται εμπόδια.

gpapoul είπε...

Έλλη, όσοι οδηγούμε –και ειδικά όσοι έχουμε οδηγήσει και ποδήλατο και αυτοκίνητο- εύκολα αντιλαμβανόμαστε ότι είναι πολύ επικίνδυνο –άσχετα αν είναι και παράνομο- να κάνει κάποιος ποδήλατο σε αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας, ανεξάρτητα από το αν κάνουν οι όχι κόντρες οι άλλοι οδηγοί. Και το αναφέρω αυτό για να μην πέσουμε στα «δίχτυα» της είδησης, όπως πάει να την παρουσιάσει η εφημερίδα «στην παλιό Ελλάδα σκοτώνουνε στα καλά καθούμενα τους ποδηλάτες».
Από εκεί και πέρα είναι απαράδεκτα μια σειρά από γεγονότα, όπως ότι επετράπη σε αυτόν τον άνθρωπο να μπει στον αυτοκινητόδρομο –χωρίς συνοδευτικό όχημα που θα τον προστάτευε- και ότι κανείς δεν το πήρε είδηση στη συνέχεια. Αλήθεια παρακολουθεί κανείς τι γίνεται στον Κηφισό από καμιά κάμερα ή μόνο να βεβαιώνουν πρόστιμα τους ενδιαφέρει;
Και φυσικά είναι αποτρόπαια η πράξη του οδηγού που 1)έκανε κόντρες, 2) χτύπησε το ποδήλατο 3) το εγκατέλειψε.
Νομίζω όμως ότι αυτά τα καταλαβαίνει κανείς επεξηγώντας την είδηση και όχι με τις εντυπώσεις που πάει να περάσει εξ’ αρχής…

Ανώνυμος είπε...

rest burkina surendra attempt belgique reviewing purely watts penalty steep cost
lolikneri havaqatsu