Τετάρτη, 10 Σεπτεμβρίου 2008

Το θέμα της εβδομάδας: νηπιαγωγεία...

Ακούω εδώ και κάμποσες μέρες τη φασαρία που γίνεται με τα νηπιαγωγεία, δημόσια και ιδιωτικά, τους παιδικούς σταθμούς κλπ.
Ακούω και συγκρίνω απόψεις.
Ο ένας λέει ότι ‘χωράνε’ όλοι οι μαθητές στα δημόσια νηπιαγωγεία.
Ο άλλος λέει ότι ‘δεν χωράνε’.
Ο ένας λέει ότι δεν τον βολεύει το ωράριο των δημόσιων νηπιαγωγείων μιας κι εκείνος και η γυναίκα του εργάζονται και δεν μπορούν στις 12 να πάνε να πάρουν τα παιδιά από το σχολείο (λογικό μου φαίνεται να σας πω την αλήθεια).
Ο άλλος κατηγορεί τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία για ανευθυνότητα, μιας και τα κρούσματα κακοποίησης (κάθε είδους) των μπόμπιρων σε αυτά είναι πολυάριθμα.
Ο ένας λέει ότι η κυβέρνηση δούλευε μέρα-νύχτα προκειμένου να αδειοδοτήσει τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία, ώστε να είναι on time έτοιμα (δυσκολεύομαι να το πιστέψω, αν και προσπαθώ να το δω καλοπροαίρετα).
Ο άλλος λέει ότι η κυβέρνηση άργησε να δημοσιεύσει την προκήρυξη.

Γενικά ο καθένας καλά κάνει και λέει τον πόνο του.

Αυτό όμως που δεν έχω ακούσει από ΚΑΝΕΝΑΝ, είναι αυτό που θα ήθελα πολύ να ακούσω. Τι είναι αυτό;

Το αίτημα να αναβαθμιστούν ΚΑΙ τα δημόσια νηπιαγωγεία ή μάλλον καλύτερα να προσαρμοστούν στους ρυθμούς της ζωής των σύγχρονων ζευγαριών του Καραμανλιστάν ή αλλιώς της Ελλάδας.

Να εκσυγχρονιστούν ώστε οι γονείς που (φυσικά) εργάζονται από το πρωί μέχρι αργά το απόγευμα (τουλάχιστον), να αισθάνονται ασφαλείς ότι τα παιδιά τους είναι υπό την παρακολούθηση κάποιου, ότι έχουν φάει, ότι παίζουν, ότι έρχονται σε επαφή με συνομήλικους τους, ότι τέλος πάντων με κάτι απασχολούνται μέχρι να τα πάρει ο γονιός στο σπίτι.
Να εφοδιαστούν με λεωφορεία για την ασφαλή μετακίνηση από το σπίτι στο σχολείο και πίσω.
Να γνωρίζουν οι γονείς ότι το καλοκαίρι ναι μεν τα σχολεία είναι κλειστά, αλλά τα παιδιά τους μπορούν να πάνε κάποιες εκπαιδευτικές εκδρομές με τη συνοδεία των δασκάλων τους, να αθληθούν, να παίξουν.
Άλλωστε κι οι δάσκαλοι και καθηγητές δεν μπορούν να κάθονται όλο το καλοκαίρι και να τους πληρώνει ο έλληνας φορολογούμενος, μπορούν να ασκούν το λειτούργημά τους (γιατί είναι λειτούργημα το να συνδράμει κανείς στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των αυριανών πολιτών, άσχετο πως το χουμε καταντήσει όλοι μας) συνοδεύοντας τα παιδιά σε διάφορες ‘παιδευτικές’ δραστηριότητες.

Κακά τα ψέματα, οι νηπιαγωγοί είναι ο εκπαιδευτικός κλάδος ο οποίος εργάζεται περισσότερο στο υπάρχον ΕΝΤΕΛΩΣ αποσαθρωμένο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Ίσως γιατί φέρουν πολύ μεγάλη ευθύνη, ίσως γιατί βλέπουν καθημερινά τα αθώα παιδικά ματάκια, δεν ξέρω γιατί και δεν με νοιάζει κιόλας.

Με στενοχωρεί όμως το γεγονός ότι αυτές τις μέρες ΟΛΟΙ ανεξαιρέτως ζητάνε από το κράτος να αναγνωρίσει τους ιδιωτικούς σταθμούς παρά το γεγονός ότι μπορεί να μην πληρούν τις αναγκαίες προϋποθέσεις, χωρίς κανείς να διατυπώνει το αίτημα για ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ και όλου βέβαια του εκπαιδευτικού συστήματος.

Να βολευτούμε σήμερα εμείς και βλέπουμε αύριο τι θα κάνουν οι άλλοι….

9 σχόλια:

Matrix είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Matrix είπε...

Πολύ σωστά και κάποιοι είχα ξεκινήσει το θεσμό του ολοήμερου νηπιαγωγείου, όπως και του δημοτικού, αλλά....

οι ιδιωτικοί σταθμοί έχουν προτεραιότητα...

Homo Sapiens είπε...

Καλησπέρα,

πολύ σωστές επισημάνσεις...Η ανάρτησή σου συνδέεται με τη δική μου σήμερα για την παιδική φτώχεια...
Κρίσιμος παράγοντας -μεταξύ άλλων- για την καταπολέμησή της είναι η βελτίωση των υποδομών φροντίδας τέκνων...

laplace78 είπε...

an se endiaferei ellie des k to blog ths penthesilas sxetiko me to thema..
swsta ola osa grafeis!
me ekanes add sto facebook!egw etsi apla to exw,den asxoloumai katholou,alla eisa to profil sou,eisai omorfh,wraies fwto exeis :)

NdN είπε...

Σωστές οι απόψεις που εκφράζεις στην ανάρτηση σου, θα διαφωνήσω απλά σε μία. Οι δάσκαλοι και οι εκπαιδευτικοί θα ήθελα να κάθονται παραπάνω. Να δουλεύουν 4 μέρες και να κάθονται 3. Οχι γι αυτούς αλλά για να παιδιά. Αυτό θα το εφαρμόσουν οι Γάλλοι από φέτος. Σκοπός είναι τα παιδιά να περνάνε χρόνο μακριά από το σχολείο και κατά το δυνατόν έξω, στα πάρκα, με φίλους, με παιχνίδια και ξενοιασιά. Το σχολείο τα περισσότερα το βλέπουν φυλακή. Ετσι το βλέπαμε και εμείς! Θυμάσαι; :)

ikor είπε...

Πολύ σωστά τα λες!

Αλλά η ιδεολογία που επικρατεί σήμερα λέει άλλα δεσποινίς μου: "άστα να απαξιωθούν (και) τα νηπιαγωγεία. Έτσι θα επικρατήσουν πιο εύκολα τα ιδιωτικά."

Αλήθεια, ο ρόλος του Υπουργείου Παιδείας ποιος είναι; Να αναβαθμίζει τα δημόσια ιδρύματα ή να τα υπονομεύει;

ellie είπε...

matrix, όντως ο θεσμός του ολοήμερου σχολείου είναι κάτι παραπάνω από αναγκαίος με βάση τους ρυθμούς που εργαζόμαστε όλοι σήμερα

homo sapiens, το είδα το ποστ σου όντως έχεις δίκιο, είναι αυτό που λέμε όλοι αλλά μάλλον πρέπει να το απαιτήσουμε πιο δυναμικά

laplace, δεν το ξέρω το blog!!!

Ndn, δεν είπε κανείς να πηγαίνουν τα παιδιά σχολείο αλλά να συμμετέχουν σε διάφορες δραστηριότητες υπό την επίβλεψη των δασκάλων τους ή έστω κάποιων παιδαγωγων. Νομίζω ότι το προτιμούν από το να κάθονται κλεισμένα στο διαμέρισμα.

ikor, θεωρώ ότι ως τώρα κανείς δεν είχε τη θέληση να αναβαθμίσει τη δημόσια παιδεία. σε παραπέμπω στο σχόλιο που χω γράψει στον homosapiens: https://www.blogger.com/comment.g?blogID=6682466411852616771&postID=8466813203481531362

phlou...flis είπε...

Σωστά επισημαίνεις το πρόβλημα, αλλά διακρίνω και κάποιε κακιούλες. Ο έλληνας εκπαιδευτικός δεν εργάζεται τόσες μέρες όσο και κάθε εκαπιδευτικός στην Ευρώπη και αλλού. Ο έλληνας εκπ/κός δεν εργάζεται σωστά σε τέτοιο ποσοστό όσο και οι γιατροί, οι μηχανικοί, οι δικηγόροι και άλλοι ΔΥ.
Στο προκείμενο, Εξαγγέλλουν έργα και στη συνέχεια βλέποντας και κάνοντας. 'Η αφήνουν να εξελιχθεί μια λανθάνουσα κατάσταση και μετά ψάχνουν να βρουν τον τρόπο να τη διορθώσουν-μπαλώσουν. Αν μπαλώνεται. Ετσι και με τα νηπιαγωγεία

KitsosMitsos είπε...

Και δυστυχώς και οι συνθήκες κάτω από τις οποίες εργάζονται δεν είναι οι καταλληλότερες. Πολλά νηπιαγωγεία χωρίς υποδομές, άλλα χωρίς αυλές για τα παιδιά. Και φυσικά όπου προσφέρεται φαγητό ελλοχεύουν κίνδυνοι...