Δευτέρα, 7 Απριλίου 2008

Βέτο στο κάπνισμα

Μου άρεσε πολύ αυτός ο "τίτλος" που έδωσε ο υπουργός υγείας στα νέα μέτρα κατά του καπνίσματος.
Απαγόρευση στους δημόσιους χώρους λοιπόν, καθόλου κακό δεν μου ακούγεται.
"Μα καλά, εσύ καπνίζεις όλη μέρα κι όλη νύχτα, και μιλάς για απαγόρευση του καπνίσματος;", πολλοί έχουν αυτή την απορία...
Ναι μεν αλλά...
Εκείνο που σιχαίνομαι είναι το κάπνισμα σε χώρους όπως οι παραλίες.
Θες να καπνίσεις, πάρε κι ένα μπουκαλάκι, τουλάχιστον, μαζί σου και ρίχνε τη στάχτη και τα αποτσίγαρα εκεί μέσα. Όχι να πηγαίνουν οι άλλοι στην παραλία και ν' απλώνουν τις πετσετούλες τους πάνω στις γόπες των θεριακλήδων! Έλεος πια! Και μη μου πείτε ότι είναι κάτι σπάνιο αυτό, όλοι το κάνουμε... Βέβαια ο υπουργός δεν μίλησε για το συγκεκριμένο θέμα αλλά τελοσπάντων, ελπίζω ότι το έχουν υπόψιν...(λέμε τώρα και καμμιά βλακεία για να περάσει η ώρα...)
Στις δημόσιες υπηρεσίες, και στις ιδιωτικές μην σας πώ, φυσικά και πρέπει να απαγορευτεί το κάπνισμα. Όχι να πηγαίνω στην εφορία ή στο ΚΕΠ, να μου ρχεται ο καπνός και η βρωμερή μυρωδιά στη μούρη και να περιμένω και τον υπάλληλο με το ένα χέρι να καπνίζει και με το άλλο να πληκτρολογεί. Άσε που η μυρωδιά "ποτίζει" τους τοίχους και οι υπάλληλοι θα αναπνέουν την καπνίλα μέχρι να ξαναβαφτεί το κτίριο, δηλαδή στο δημόσιο, για πάντα.
Σε κλαμπ, μπαράκια, καφετέριες κλπ δημόσιους χώρους θεωρώ ότι έπρεπε να είχε απαγορευτεί εδώ και πολύ καιρό. Είναι γεγονός ότι οι μη καπνιστές υποφέρουν υπερβολικά σε τέτοιους χώρους, ακόμα κι εγώ, πολλές φορές σιχαίνομαι τον εαυτό μου όταν βγαίνω έξω μετά από πολύωρη παραμονή σε κλειστό χώρο-άνδρο καπνιστών. Άσε που μετά πας σπίτι και κοιμάσαι (γιατί τις περισσότερες φορές είσαι τόσο κουρασμένος που δεν έχεις όρεξη να κάνεις μπάνιο...), με αποτέλεσμα να αναπνέεις όλο το βράδυ την τσιγαρίλα. Τι πιο ανθυγιεινό?
Ένα άλλο μέρος για το οποίο δεν έχει μιλήσει κανένας είναι ο δρόμος. Εκεί που περπατάς στην Ερμού καπνίζοντας το τσιγαράκι σου το πετάς όμορφα κι ωραία κάτω και είσαι κυρία. Ε όχι, δεν είσαι γιατί δεν έχεις ιδέα πότε θα συγκινηθεί ο Δήμος να το μαζέψει από κάτω.
Βέβαια, το να φτάσουμε στο άλλο άκρο είναι επίσης τραγικό.
Σε κάποια ταξίδια μου στη Γερμανία έχω τύχει να ΄βρίσκομαι σε κλουβιά (κανονικότατα κλουβιά), που υπάρχουν στις εταιρείες, στα αεροδρόμια, σε νυχτερινά κέντρα. Τα εν λόγω κλουβιά εννοείται ότι μυρίζουν ελεεινά αλλά και σου προκαλούν κατάθλιψη. Έχει τύχει να δω να καπνίζουν έξω από εστιατόριο, στο χιόνι με καλοκαιρινή μπλουζίτσα.
Μου χει τύχει να ακούσω σε ειδικά διαμορφωμένο για καπνιστές χώρο να περνάνε οι non-smokers και να λένε:
"You are so pretty, don't smoke, it's bad for your skin"
Κι εγώ εννοείται ότι μετά εκείνος που τον επιπλήτουν καπνίζει περισσότερο....

Πάντως κάτι περισσότερο πρέπει να γίνει από την υπάρχουσα κατάσταση, δηλαδή το δικό μας τραπεζάκι smokers, το διπλανό non-smokers, and so on....

13 σχόλια:

acaliptos είπε...

Σε αεροδρόμιο στην Γερμανία όταν βρέθηκα ένιωσα πρώτη φορά και μοναδική ότι εγώ που δεν καπνίζω είμαι ο κανόνας και οι άλλοι είναι οι εξαίρεση.....έπρεπε αυτοί να ταλαιπωρηθούν για να καπνίσουν...

Grammateas είπε...

Εγώ κατάφερα να το κόψω εδώ και δύο μήνες και δεν μπορείς να φανταστείς πόσο ενοχλητική είναι η μπόχα. Αν καπνίζεις και σε ενοχλεί η μυρωδιά, που να το σταματήσεις κιόλας! Μεγάλη διαφορά... Με τα μέτρα συμφωνούσα και συμφωνώ. Πρέπει να γίνει μαρτύριο το κάπισμα μήπως και ελαχιστοποιηθούν οι καπνιστές.

NdN είπε...

Καλησπέρα Ελλη,

Θα ανεβάσω ολόκληρο σεντόνι και δεν θέλω! Δεν διαφωνώ με τη βρωμιά, τα αποτσίγαρα στις παραλίες κτλ αλλά στα μαγαζιά θα έπρεπε να επιτρέπεται στν ιδιοκτήτη να κάνει το μαγαζί του καπνιστών ή μη-καπνιστών. Είναι τελείως φασιστικό να απορρίπτεις το κάπνισμα από ΟΛΑ τα μαγαζιά. Δηλαδή όλα τα μαγαζιά έχουν δικαίωμα να διαλέγουν τους πελάτες τους εκτός από τους ιδιοκτήτες μπαρ,καφε κτλ.

Στο λέω εγώ που μένω Λονδίνο και απαγορεύεται να καπνίσουμε και μέσα στο σπίτι βάσει συμβολαίου.

Για κλειστούς χώρους και υπηρεσίες συμφωνώ, αλλά όχι για χώρους διασκέδασης.

fisherman είπε...

Το παιχνίδι είναι απλό Εllie μου: Αντί να τα βάζουν με κατρέλ τα βάζουν με τους χρήστες (εμένα δηλαδή και άλλους που καπνίζουν...) Είναι θέμα ικανότητας. Αν ήθελαν να κάνουν κα΄τι για το κάπνισμα θα το έβαζαν εκεί που έπρεπε να είναι "Εισπνεόμενο". Τρόφιμο κατά μίαν έννοια και θα απαγορεύονταν επί τόπου αλλά "Είναι πολλά τα λεφτά Άρη!!!...." που λέει και η ταινία.

phlou...flis είπε...

Μου ριξες μια ιδέα. Ν' ανοίξω ένα χώρο, κάτι σαν club, με μέλη αποκλειστικά καπνιστές. Δε ξέρω αν το προβλέπει ο νόμος. Μπορείς να ρωτήσεις τον υπουργό για χάρη μου; Το πρόβλημα μου είναι πως δεν είμαι καπνιστής.

Suspect είπε...

Μου φαινεται οτι στη χωρα μας ειναι εξαιρετικα δυσκολο να εφαρμοστει...

cinderella είπε...

Εγώ πάλι σαν γυναίκα γκρινιάρα έχω να πω οτι το κάπνισμα με ενοχλεί μόνο στη κρεβατοκάμαρα. Οπουδήποτε αλλού το αντέχω!!
Αν και τώρα που το σκέφτομαι καμιά φορά τα μάτια με προδίδουν και τρέχουν και σε ταβέρνες αλλά τέλως πάντων!! :))
Καλησπέρες Έλλη μου και φιλιά!!

Matrix είπε...

@ellie

Κόψτο, είναι και έξοδο!!!

@NdN

"...Στο λέω εγώ που μένω Λονδίνο και απαγορεύεται να καπνίσουμε και μέσα στο σπίτι βάσει συμβολαίου...."

Ισχύουν και τέτοια πράγματα?
Τι αναφέρει δηλαδή?

phlou...flis είπε...

Ρίξτε μια ματιά εδώ. Θα δείτε ...ενδιαφέροντα για τι κάπνισμα!

Pen Drive είπε...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Pen Drive, I hope you enjoy. The address is http://pen-drive-brasil.blogspot.com. A hug.

tractatus είπε...

Ελλη άκου τον Πάνο...κόψτο και θα δείς...το δερματάκι σου θα κρατήσει παρακαταθήκη...
Πάντως σε βρίσκω πολύ σωστή για καπνίστρια...θυμάσαι τι εισπνεύσαμε σε κοινόχρηστο χώρο τον Μάρτη; Αρρωστοι βγαίναμε οι μη καπνιστές απο κει μέσα...με πονοκέφαλο και ρούχα που ζέχνανε...
Θα συμπλήρωνα και 1-2 άλλα άσχημα για τους καπινιστές...τους καπνιστές αυτοκινήτου με το τσιγαράκι έξω απο το παράθυρο...ή το τασάκι άδειασμα στο δρόμο κανονικά(το έχω δει μπροστά μου) και το τσιγαράκι σβήσιμο στο πιάτο ...είναι ή δεν είναι κακές συνήθειες που δεν τις καταλαβαίνουν οι καπνιστές(ευτυχώς όχι όλοι)

esp0ir είπε...

Το μόνο σίγουρο με αυτή τη νομοθεσία είναι ότι θα ζήσουμε την αναβίωση των παλιών παραδοσιακών "τεκέδων".

珊珊李 είπε...

免費A片,色情網站,色情遊戲,情色文學,麗的色遊戲,色情,色情影片,同志色教館,色色網,色遊戲,自拍,本土自拍,kk俱樂部,後宮電影院,後宮電影,85cc免費影城,85cc免費影片,免費影片,免費小遊戲,免費遊戲,小遊戲,遊戲,好玩遊戲,好玩遊戲區,A片,情趣用品,遊戲區,史萊姆好玩遊戲,史萊姆,遊戲基地,線上遊戲,色情遊戲,遊戲口袋,我的遊戲口袋,小遊戲區,手機遊戲,貼圖,A片,伊莉討論區,主機代管,虛擬主機,專屬主機,實體主機,獨立主機,網域申請,網頁空間,推薦虛擬主機,網域,網域註冊,豆豆聊天室,ut聊天室,A片,A片,正妹牆,哈啦聊天室,080視訊聊天室,尋夢園聊天室,聊天室