Σάββατο, 16 Φεβρουαρίου 2008

Όλη μας η ζωή, μια εξεταστική περίοδος....




Πρέπει να έχω δώσει τουλάχιστον 500 εξετάσεις ως τώρα στη ζωή μου!
Σχολείο, πανεπιστήμιο, αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, μεταπτυχιακά και συνεχίζει, συνεχίζει, συνεχίζει το διάσημο αρκουδάκι στη διαφήμιση, αλλά δεν μπορεί, κάποια στιγμή θα πέσει κάτω!

Το νόημα το έχουν χάσει προ πολλού όλες αυτές οι εξετάσεις, το εκπαιδευτικό σύστημα έχει απαξιωθεί τόσο πολύ, έχουμε πιάσει πάτο, όλη η παιδεία στην Ελλάδα είναι ένα εξεταστικό κέντρο που λειτουργεί 24/7.

Κι όλα αυτά διότι κανένας μα κανένας δεν έχει ευαισθητοποιηθεί απέναντι στις ευαίσθητες παιδικές κι εφηβικές ψυχούλες, τις οποίες από πολύ μικρή ηλικία τις αναγκάζουμε να αποδεικνύουν -με ένα γραπτό !!!- ότι είναι ικανές να κάνουν το κάθετί!

Γιατί οι δάσκαλοι κι οι καθηγητές βαριούνται ν’ ασχοληθούν με τους μαθητές ή τους φοιτητές τους στις τάξεις ή στα αμφιθέατρα, σου λένε “Δε βαριέσαι, θα τους δώσω 5 πράγματα να διαβάσουν στο τέλος της χρονιάς, θα τ’αποστηθίσουν και κάτι θα γράψουν. Εγώ θ’ασχοληθώ με τα ιδιαίτερά μου ή με την έρευνά μου”.

Γιατί οι γονείς μας λένε “Το ζόρι είναι να μπείς στο πανεπιστήμιο, αν μπείς μετά θα βγείς!” Άσχετο αν θα βγείς ημιλυπόθυμος μετά από 2πλές και 3πλές εξεταστικές περιόδους, διότι η αριστερά “παλεύει για τη δημόσια και δωρεάν παιδεία”.

Παλεύουμε ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια αλλά ουδείς λόγος για όλη την κατάσταση που επικρατεί σε όλες τις πτυχές της. Εμένα δεν μου λέει τίποτα αυτή η δήθεν “πάλη”. Παλεύουμε για κάτι που γνωρίζουμε ότι δεν μπορεί να συμβεί λόγω ΕΕ, για να πείσουμε τον κόσμο αλλά και τους εαυτούς μας ότι είμαστε αγωνιστές κι αφήνουμε την άμοιρη τη νεολαία να “εκπαιδεύεται” μέσα σε αυτό το μπάχαλο.

Μεταθέτουμε όλοι τις ευθύνες ο ένας στον άλλο, οι γονείς στους μαθητές, οι μαθητές στους δασκάλους, η δάσκαλοι στην εκάστοτε κυβέρνηση και η κυβέρνηση σε όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις.
Ωραία όλ’ αυτά όμως όσο περίεργο κι αν σας φαίνεται, δεν λύνεται έτσι το πρόβλημα, απλά μετατίθεται στις επόμενες γενιές. Κι ευθύνες έχουν ΟΛΟΙ οι παραπάνω.

Οι γονείς πρέπει να φροντίσουν να αποβάλλουν από τη γαλούχηση των παιδιών τους τη νοοτροπία “Το χαρτί για το χαρτί”. Οι μαθητές και φοιτητές πρέπει να μάθουν να σέβονται τις υποδομές και τις ελευθερίες που τους παρέχει αυτή η πολυπόθητη δωρεάν εκπαίδευση. Οι καθηγητές επιβάλλεται ν’ασχοληθούν λίγο περισσότερο με τον εκπαιδευτικό τους ρόλο, ν΄αρχίσουν να διαβάζουν και καμιά εργασία, όχι μόνο τον τίτλο και μετά ανακύκλωση (στην καλύτερη περίπτωση), να δείξουν ότι έχουν διάθεση να δουλέψουν με τους μαθητές τους. Οι πολιτικοί πρέπει επιτέλους να σταματήσουν να διαφωνούν βλακωδώς πάνω σε μικροπολιτικά θέματα παραπαιδείας και να καταπιαστούν με τα ουσιαστικά προβήματα της εκπαίδευσης.

Δεν επιτρέπεται κανένας πολίτης να στερείται της ποιοτικής δημόσιας εκπαίδευσης και να υστερεί σε σύγκριση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους επειδή όλοι μας αποφεύγουμε να πράξουμε ως οφείλουμε.

7 σχόλια:

χαρης είπε...

ta les poly swsta...!!! panta elpizoume... na doume!

Grammateas είπε...

Και εκτός από όλα αυτά πρέπει να κάνεις το χατηρι κάθε Ζαχόπουλου μπας και σε πάρουν λόγω συνέντευξης. Και τα ίδια και στο ιδιωτικό τομέα. Ο γνωστός, του γνωστού... Ο ελευθερος χρόνος Έλλη μου, πέρασε δυστυχώς ανεπιστρεπτί για τη γενιά μας...

phlou...flis είπε...

Γιατί έχει απαξιωθεί το εκπ/κό μας σύστημα, ας αναρωτηθούμε. Θυμήσου στις τάξεις σου πόσοι συμμαθητές σου ήταν ικανοί να συνεχίσουν και πόσοι τελικά συνέχιζαν. Αν …«υποχρεώνονταν» έστω μέσα από ένα σωστό εξεταστικό σύστημα, κάπου εκεί στο γυμνάσιο να ακολουθήσουν άλλο δρόμο, δεν θα ήταν καλύτερο γι αυτούς τους ίδιους και τους άλλους; Το πρόβλημα μας είναι ότι από την 1η δημοτικού μπαίνουμε στο χορό των … τεσσάρων τοίχων και των πολλαπλών εξετάσεων. Θα πρότεινα 2 βαρβάτες εξετάσεις: για την εισαγωγή στο Λύκειο και την εισαγωγή στο Παν/μιο. Όλες οι άλλες είναι περιττές. Αλλά θα τις ήθελα εξετάσεις-κόσκινο, κι ας ακούγεται ωμό. Και θεωρώ ότι ΕΧΟΥΝ νόημα οι εξετάσεις. Και δεν είναι απλά θέμα ‘ξεσκαρτίσματος’ αλλά και κατεύθυνσης-οδηγού.
Πολύ σωστά θίγεις τη μετάθεση ευθυνών. Αλλά η αρχή και η βάση σ’ αυτή την αλυσίδα είναι η οικογένεια!
Μακρηγόρησα… Την καληνύχτα μου

mmexer είπε...

Η απαξίωση του εκ/κου συστήματος κάνει το λαό αποχαυνωμένο και την εξουσία εμμέσως δικτατορική!

ΜΕ βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο!

ellie είπε...

Δεν θα το έλεγα ότι είμαι υπέρ ΜΟΝΟ των εξετάσεων.
Πιστεύω ότι πρέπει να γίνεται ουσιαστική και ποιοτική δουλειά μέσα στην τάξη, με εργασίες, συνεχή τέστ αξιολόγησης και όχι ξεπετάμε τη χρονιά κάνοντας μια εξέταση στο τέλος...
Εκεί έχω τις ενστάσεις μου.

NdN είπε...

Πράγματι παντού δίνουμε εξετάσεις εκτός από εκεί που πρέπει. Στην εύρεση εργασίας, οι εξετάσεις πάνε περίπατο και σειρά παίρνει το «μέσον». Πάντως γενικά το ελληνικό εξεταστικό σύστημα μας άγχωνε τους μαθητές ανέκαθεν. Η τποθέτηση του phlou...flis είναι πολύ καλή. Ισως αυτό να πρέπει να γίνεται.

G.T. είπε...

Είναι τραγικό μια ολόκληρη σχολική χρονιά/ένα πανεπιστημιακό εξάμηνο/ένα εκπαιδευτικό σεμινάριο να κρίνεται από μια και μονο εξεταση χωρις ενδιαμεσες εργασιες για παραδειγμα.
Ειναι κριμα η όλη σου δουλειά να κρίνεται από μια μερα, μια εξέταση όπου σε οποιοδήποτε αντικείμενο κ αν είναι μπορεί να σου τύχει κατι ή να μην μπορέσεις να αποδώσεις όσο θα ήθελες.
Οι εξετάσεις φυσικά και έχουν νόημα αλλά δεν θα έπρεπε να είναι το μοναδικό μέσο αξιολόγησης.

Καλημέρα..