Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2008

Αν-ασφάλιστοι


Διάβασα σήμερα στα Χανιώτικα Νέα ένα άρθρο για την ανασφάλιστη εργασία στα Χανιά .
1 στους 4 είναι ανασφάλιστος. Όλοι εκείνοι που τα καλοκαίρια δουλεύουν στα ξενοδοχεία, στα μπαρ και τα κλαμπάκια για να πηγαίνουμε εμείς και να περνάμε όμοργες κι ωραίες διακοπές, είναι ανασφάλιστοι!
Σκέφτηκα μετά τους γνωστούς μου που κάνουν όλες αυτές τις δουλειές στον τόπο αυτό.
Πήρα 5-6 από αυτούς τηλέφωνο και μου το επιβεβαίωσαν.
Και δεν το κάνουν μια και δυό φορές αλλά συνέχεια.
Υπάρχουν άτομα που δουλεύουν εδώ και δέκα (τουλάχιστον) χρόνια, χωρίς κανένας να τους κολλάει ένσημα!
Και μιλάμε για επαγγέλματα ανθυγιεινά και απίστευτα κουραστικά!
Για κουβαλήστε για ένα ολόκληρο βράδι δίσκους με ποτήρια από τη μια μεριά ενός αχανούς μαγαζιού στην άλλη!
Να σας δώ να τρέχετε να σερβίρετε τους παραθεριστές στο beach-bar όταν ο ήλιος καίει και η θερμοκρασία χτυπάει 40άρια!
Να σας δω να δουλεύετε το χειμώνα σε κλειστές καφετέριες όπου το τσιγάρο είναι ντουμάνι και οι πιο θεριακλήδες αντέχουν το πολύ 3 ώρες εκεί μέσα!
Κάποιοι άλλοι χτυπανε 8ωρα και 12ωρα!
Κάποιοι από αυτούς δεν είναι ανειδίκευτοι, αλλά πτυχιούχοι που αγαπούν τον τόπο τους και γύρισαν σε αυτόν διότι δεν θέλουν να ζήσουν αλλού,οι οποίοι δουλεύουν σε αυτά τα πόστα ΄διότι απλά δεν μπορούν να βρούν αλλού δουλειά!
Δεν θα κάτσω βέβαια να διαχωρίσω πτυχιούχος και μη διότι το κρατούμενο είναι το ίδιο.
Εμείς καθόμαστε στο γραφειάκι μας και μιλάμε για τα καθημερινά προβλήματα!
Για την ανασφάλιστη εργασία δεν έχω ακούσει προτάσεις από την κυβέρνηση.
Παρόλο που προσπαθούν να λύσουν το ασφαλιστικό για το αν-ασφαλιστικό δεν μιλάει κανένας...
Οι ινδοί του Μαγγίνα μας μάραναν...

17 σχόλια:

Tolisbak είπε...

Έχω έναν ξάδερφο που δουλεύει τα καλοκαίρια έτσι και μάλιστα δεν έχει τελειώσει καν το σχολείο!

Και ανήλικος και ανασφάλιστος.

Πάντως και στο γραφειάκι δεν είναι άριστα τα πράγματα...Πόσα βράδια και Σ-Κ έχω δουλέψει...τσάμπα, ούτε εγώ δεν ξέρω πλέον.

Grammateas είπε...

Επειδή τα έκανα και εγώ αυτά τα καλοκαίρια ως φοιτητής, σε πληροφορώ εβγαζα τα διπλάσια. Κούραση μεν, αλλά τα λεφτά ήταν πολύ καλα... Και φυσικά ανασφάλιστος, αλλά εν γνώση μου. Ξέρεις στη νεολαία μετράει το ρευστό και όχι ακόμα τα ενσημα!

ellie είπε...

@Tolisbak: άλλο θέμα οι υπερωρίες δυστυχώς! Δεν ξέρω τι είναι χειρότερο από τα δύο αλλά η χειρωνακτική εργασία, με τόση ορθοστασία, είναιεπώδυνη τουλάχιστον σωματικά για τον άνθρωπο.

@γραμματέα, δεν είναι μόνο νεολαίοι που δουλεύουν υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες. Είναι και αρκετοί 35άρηδες και άνω! Κι εκεί μετράνε τα ένσημα...

Meropi είπε...

Ellie μου καλό απόγευμα.
Ηρθες από τη γειτονιά μου και είπα να στου ανταποδώσω την επίσκεψη. Βλέπω ότι έχεις ένα πολύ ενδιαφέρον ιστολόγιο. Μεγάλο πρόβλημα αυτό που θίγεις. Όσο είναι κανείς νέος δεν τον προβληματίζει, αλλά όσο περνούν τα χρόνια θα αναγκαστεί να το αντιμετωπίσει. Κατ' αρχάς θα το αντιμετωπίσει σε μια ενδεχόμενη σοβαρή ασθένεια που θα χρειαστεί νοσοκομειακή περίθαλψη.....
Και τι να κάνει θα μου πεις;; Εγώ θα συνιστούσα καταγγελία στο ΙΚΑ. θα σώσει και τους επόμενους που θα δουλέψουν στην εν λόγω επιχείρηση.

ellie είπε...

meropi, καλωσήρθες!
Δυστυχώς, η καταγγελία φαντάζει το πιο σωστό που μπορεί να κάνει κάποιος, βλέπεις αν έχεις ανάγκη, πας και δουλέυεις παντού, μετά όμως τα σκέφτεσαι και μουτζώνεσαι...

Και κάτι άλλο, ότι απαιτήσουμε εμείς από τον εργοδότη θα το πάρουμε. Αν καθόμαστε υπερωρίες χωρίς να πληρωνόμαστε είναι καθαρά δικό μας θέμα και μην μου πείτε ότι θα μας διώξουν διότι αν είχαν όλοι επαγγελματική συνείδηση δεν θα καθόταν κανένας υπερωρία οπότε δεν θα υπήρχαν παρόμοιες απαιτήσεις από τους εργοδότες.

Βέβαια τώρα που τα γράφω αυτά είναι 7 παρά 20 και είμαι στη δουλειά από τις 8 και θα μείνω πολύ ακόμα αλλά αφήστε με να ονειρευτώ!

Roadartist είπε...

σε όλη την Ελλάδα ένα χάος επικρατεί.. αστα να πανε είμαστε..

Samael είπε...

Είναι τρομερά δύσκολο να τα συνδυάσει κανέις, όμως σίγουρα βγάζει τις διακοπές του.

Δυστυχώς η "εργασία" μετατράπηκε σε "απασχόληση".

Ανταποδίδω την επίσκεψη και σε βάζω link sto blog μου.

tzonakos είπε...

H ανασφάλιστη εργασία είναι μια μεγάλη πληγή για όλους.
Θα πρεπε να αρχίσει κανεις πρώτα απο αυτην και μετά να πιάσει τους ασφαλισμένους.
Χάνονται χρήματα εξ αιτίας των εργοδοτών που απασχολούν ανασφάλιστους κι επιπλέον ο ανασφάλιστος εργαζόμενος βγάζει τον εαυτό του εξω απο το κοινωνικό σύνολο. Ειναι ντροπή.
Μόνο αν αρχίσουμε όλοι να κάνουμε αυτά που πρέπει μπορεί να αλλάξει κάτι.
Προσωπικά εχω τσακωθεί με άνθρωπο που καμάρωνε πως εχει 2-3 ανασφάλιστους κι άλλους 2-3 με επιδότηση απο ΟΑΕΔ για να μην του κοστίζουν πολύ. Απο την δουλειά τους όμως έβγαζε 300% κέρδος ο ίδιος !!!
Ετσι, για να έχει τζιπ οα χλιμίτζουρας !

cinderella είπε...

Είμαι κάφρος, μεγάλος. Πήζω, χτυπάω 11ωρα στο εργαστήριο και το μόνο που σκέφτηκα διαβάζοντας το κείμενο σου ήταν "Ήλιος και Άμμος" περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις. Συγγνώμη αλλά είμαι τοσο αξιολύπητη αυτές τις μέρες που δεν με παίρνει να λυπηθώ άλλους!! Ήλιος και άμμος λοιπόν γιατι χανόμαστε!!
Καλημέρες και μην με παρεξηγήσετε! Είπαμε, 11ωρα στο εργαστήριο κλείνω!!

laplace78 είπε...

ειλικρινα Ελλη,οταν εμαθα για τους ινδους αυτο σκεφτηκα!τα παιδια στα μπαρ κ τους κουριερ..
οπως το λες:ΟΙ ΙΝΔΟΙ ΜΑΣ ΜΑΡΑΝΑΝ..

xeirovombira είπε...

Επ τι εγινε ποιος ειπε για Ινδους?
Ηρθα και γω !

cinderella 12ωρα θα χτυπας για πολυ καιρο με το επαγγελμα που διαλεξες και πολυ καλα εκανες.

Τα 12ωρα αυτα να δεις τι ωραια που θα τα βρεις μπροστα σου τι οφελος θα εχουν.

φιλακια Ελλουλα καλα τα λες αλλα ποιος ακουει ! Εδω μιλαμε ειναι ΚΦΧ το ζητημα .Κατα φαντασιαν χωρα !

xeirovombira είπε...

Ασχετο σχετικο.
Δε μου λες Ελλουλα.
που θα σε βρω μιας και εχεις μαθηματικα στα Interests.
Εχω μια ιδεα για Genetic algorithm kai Newton Raphson.

NdN είπε...

Καλημέρα,

Κι εγώ όλα τα χρόνια (και ιδίως τα καλοκαίρια) που ήμουν φοιτητής δούλευα ανασφάλιστος. Τα χρήματα ήταν πολλά και δεν με πείραζε που ήταν χωρίς ένσημα. Ωστόσο, έχεις δίκιο γιατί μαζί μου δούλευαν και 35άρηδες που υποθέτω ότι τους ένοιαζε.

Εκτός από την ζημιά στον εργαζόμενο υπάρχει και ηα ζημιά για το κράτος που είναι πολλαπλάσια. Η σχέση εργαζομένων/συνταξιούχων μικραίνει λόγω και αυτού του γεγονότος.

Και όλα αυτά για να κυκλοφορούν κάποιοι με τζιπάκια που λέει και ο Τζονάκος!

ellie είπε...

@ roadartist, είμαι πολύ σίγουρη ότι σε όλη την Ελλάδα γίνονται τα ίδια. Διότι ο Έλληναρας παραμένει ραγιάς....

ellie είπε...

@ samael, και υπο-απασχόληση και εκμετάλλευση και δουλεία....

ellie είπε...

@τζονάκο, συμφωνώ απόλυτα με αυτά που λές. Άφού πλέον κανείς δεν θέλει να κάνει κάτι θεσμικό γι αυτό το θέμα, πρέπει να κάνουμε κάτι εμείς.
Αν δεν μιλάμε, μας εκμεταλλεύονται, αν μιλήσουμε όμως όλοι μαζί, θα πετύχουμε πολλά!
Καλά του κανες του μπάρμπα!

ellie είπε...

Cinderella, εσύ καλά κάνεις και το σκέφτεσαι, οι εργοδότες που εκμετταλεύονται την ανάγκη του κόσμου δεν ντρέπονται καθόλου?

Xeirobombira, εγώ τα λέω, όποιος θέλει ας ακούσει. Αν δεν τα μάθουν με την καλή, θα τα πάθουν με την ανάποδη.

Ndn, κι εγώ ειδικά στους 35άρηδες και βάλε ήθελα να εστιάσω. Διότι εκείνοι από κάποια χρόνια και μετά, ούτε εμφανίσιμοι θά ναι, ούτε θα "περνάει η μπογιά τους".